Jeg giver i dette indlæg et systemteoretisk bud på, hvordan man kan forstå E-learning og Instructional Design som kommunikation. Al undervisning (også online) er kommunikation. En specialiseret og intentionel form for kommunikation, som vil noget bestemt med nogen....
At undervise og tænke går hånd i hånd. Når vi underviser, så vil vi gerne stimulere en bestemt form for tænkning. Men vi tager fejl, hvis vi reducerer undervisning til kun at handle om at stimulerer noget indre. “Tænkning foregår i hjernen”. Sådan har vi tænkt om...
Verden eksisterer ikke! Men med undtagelse af verden, så eksisterer alt andet - inklusiv enhjørninger på månen iført politiuniformer. Jeg har fulgt den tyske filosof Marcus Gabriel ind i et majestætisk tankeeksperiment. Her findes både fakta, relationer, ting og...
Dengang jeg handlede fredagsslik, kunne jeg stole på indkøbsvognen, hylderne, varebåndet og dankort. Jeg koncentrerede mig om børnene, mængden af slik og tiden inden aftensmad. Jeg havde projektet for øje, og tingene var ved-hånden - reduceret til funktion.Sådan er...
Når jeg bliver ny undervisningsminister, så kan du forvente en bagstræberisk re-aktualisator, der vil bringe klippe-klister læreren tilbage. Du ved, den lærer som selv plukker og sætter tingene sammen. Hende som selv kan se mønstre og sammenhænge, når hun spejder...
En ting er mere end dens anvendelighed, den er mere end dens fremtræden og mere end dens fysikalitet. Der er altid mere til en ting, end hvad vi ser eller siger om den. Ting er derfor aldrig helt tilstede - selvom vi stirrer direkte på dem. Når ting ikke er tilstede,...
Jeps, jeg tilbyder også cookies. Jeg gør det for at optimere min side, men det er dig, der bestemmer, hvilke du vil have :)
Functional
Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.