In bed with Skoleintra

I: Hovbakke, Martin: Fem år med SkoleIntra, UNI•C, november 2009

In bed with Skoleintra

Bidrag til bog/antologi, Publikationer

Forfatter:

Lyngdal Sørensen, Uffe

Abstract:

Læring kan defineres som den proces, i hvilken en elev i en kombination af fremmediagttagelse og selviagttagelse konstruerer viden. Fremmediagttagelse og selviagttagelse kræver, at der er noget at iagttage. Eleven kan selvfølgelig reflektere over sine egne tanker, men hvis læreren og andre skal have en chance for at med – iagttage, så skal tanker og idèer ”eksternaliseres; trækkes ud af elevernes hoveder. Eleven kan tale og skrive sine tanker ud, men i skolen arbejdes der ofte med noget, hvor det er summen af de enkelte dele, der udgør tanken. Det er således svært at forklare en collage, en video, et billede, da det her er helhedsudtrykket, der udgør fx collagen.

Link til udgivelse
Originalsprog: Dansk Udgivelsesår: nov. 2009 Antal sider: 4 Forlag: Hovbakke, Martin: Fem år med SkoleIntra, UNI•C, november 2009

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *