At strukturere et refleksivt mulighedsrum for læring, som skaber en merværdi i forhold til det at være elev eller studerende.
Hvad betyder ‘Kontekst’?
Ordet kontekst kommer af latin contextus ‘sammenhæng’, egl. ‘sammenvævet’, af
Og det er lige præcis det, som Kontekst kan, nemlig sætte de enkelte produktioner, som du skaber i sammenhæng med andre produktioner – skabt af dig selv eller andre.
Skrift, billeder, lyd, film, tegneserier, præsentationer og andre multimodale tekster, kan sammenvæves og skaber på den måde en ny selvstændig tekst – et nyt produkt.


Teknologi situeret i en sammenhæng
Kontekst er ikke bare et produktskabende værktøj. Kontekst er det sted, hvor studerende kan vise og fastholde, at de er i en proces. Det er den studerendes eget værktøj, hvor hun kan øve sig, lave udkast, tænke, reflekterer – ja, være i en proces.
Teoretiske begreber
Onto-cartography
Operativ konstruktivisme
Procedural rhetoric
Metodefokus
Refleksiv læring
Feed-forward
Portfolio
Logbog
Teknologier
WordPress
Front-end editor
Skoleblogs
Skoletube