Tings-orienteret undervisning / Lyngdal & Pasgaard

in peer review

Tings-orienteret undervisning / Lyngdal & Pasgaard

Tidsskriftartikel

Forfatter:

Lyngdal Sørensen, Uffe og Pasgaard, Niels Jakob

Abstract:

Artiklen opstiller et alternativ til to dominerende måder at tænke undervisning på. Artiklen argumentere for, at undervisning ikke handler om at lære eleverne noget ubestemt om noget bestemt, eller om at lære dem noget bestemt om noget ubestemt. I stedet, er artiklens påstand, må undervisning betragtes som det at lære eleverne noget ubestemt om noget ubestemt. Dette må forstås på den måde, at undervisningens indhold ikke på forhånd er noget bestemt, når det kommer ind i undervisningsrummet, ligesom det ikke på forhånd kan bestemmes, hvad eleverne skal lære af at beskæftige sig med indholdet i undervisningsrummet. Undervisningens indhold, og den læring der knytter sig til undervisningen, må sættes fri. Det kræver, er artiklens argument, at man betragter undervisningens indhold som frie ting.

Originalsprog: Dansk
Status: in Peer review
Antal sider: 12

 

Begivenhed:
The 45th Congress of the Nordic Educational Research Association (NERA)  in Copenhagen, Denmark.
Varighed: 23 March. 2017 → 25 March. 2017
Konferencens nummer: 45th
http://nera2017.org/

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Skriv et svar